درباره ما
تاریخچه افرانت
شـركـت افـرانـت از سـال 1376 فعـالیـت حـرفـهای خـود را در حوزه خـدمـات نرمافزاری و سـرویـسهـای اینـترنتـی آغـاز نمـود. ایـن شـركـت در سـال 1377 شبكـه اطلاعات صنعتی كشور را با همکاری وزارت صنـایـع جمـهوری اسـلامـی ایـران برای استفاده صنـایـع كشـور طـراحـی و راهانـدازی نمـود و بـه دنبـال آن در سـال 1379 ایستگـاه زمینـی ماهوارهای (Ground Station) خـود را باهدف توسعه اینترنت در کشور بـه بـهرهبـرداری رسـانـد. مـركـز مـزبـور در خردادماه 1379 تـوسـط وزیـر صنـایـع وقـت آقـای مهنـدس شـافعـی افتتـاح گـردیـد. افرانت از سال 1387 ارائه خدمات دیتاسنتر را به فعالیتهای قبلی خود اضافه نمود. در سال 1395 دیتاسنتر ابری افرانت توسط وزیر ارتباطات وقت آقای دکتر واعظی افتتاح و ارائه خدمات ابری به خدمات افرانت اضافه گردید.

مسئولیت های اجتماعی
نقش و اهمیت شرکت های نوپا و بنگاههای کوچک و متوسط فعال در کسب و کار مجازی در روند رشد اقتصادی کشور به سرعت رو به افزایش است. یکی از مهمترین سیاستهایی که میتواند به خلق فرصتهای اشتغال در کشور کمک کند، حمایت از طرحها و ایدههای نوآورانه در حوزه ICT برای راهاندازی کسب و کار در این حوزه است. بیتردید انتقال تجربیات مدیران شرکت های موفق می تواند در ترویج و تشویق کارآفرینی و نوآوری در حوزه ICT نقش موثری را ایفا نماید و افرانت در راستای مسولیت اجتماعی خود با این نگاه که حمایت از کارآفرینان می تواند زمینه رشد و بالندگی کشور را فراهم آورد؛ با حضور در کارگاه ها و سمینارهای آموزشی در معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری، سازمان بورس، دانشگاه شریف،کنفرانس بین المللی مدیریت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و غیره با ارایه تجربیات خود در حوزه فناوری اطلاعات توانسته است گام بلندی در راستای کمک به توسعه کسب و کار دیجیتال در کشور بردارد. افرانت براساس رسالت اجتماعی خویش علاوه برتمایل به توسعه پایدار و حرکت در جهت توسعه اقتصادی با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه هر سال اقدام به شناسایی مراکز خیریه و عام المنفعه مانند موسسه خیریه محک، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، انجمن حمایت از توسعه فضای آموزشی (حامی)، گروه آموزشی نسل فردای شریف، موسسه فرشته کاریار، موسسه خیریه کهریزک کرج و مدارس مناطق محروم سیستان و بلوچستان نموده و از طریق کمک های نقدی و غیر نقدی حمایت از محرومین و ایتام را در دستور کار خود قرار داده است.
ردیف | نام موسسه | مدت همکاری | نوع خدمت |
---|---|---|---|
1 | سازمان موسسه خیریه محک | سالانه | پهنای باند 10mbps |
2 | مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد (سالانه) | سالانه | پهنای باند 15mbps |
3 | انجمن حمایت از توسعه فضای آموزشی (حامی) | از 1400 تا کنون | پهنای باند 5mbps |
4 | گروه آموزشی نسل فردای شریف | سالانه | 1یونیت فضای رک |
5 | موسسه فرشته کاریار | سالانه | سرور ابری large |
6 | موسسه خیریه کهریزک کرج | از 1399 تا کنون | خرید اقلام مورد نیاز مانند تلوزیون برنج و مکمل غذایی اقلام بهداشتی و... |
7 | کمک به مدارس مناطق محروم سیستان و بلوچستان | از 1400 تا کنون | خرید لوازم التحریر، دفتر یادداشت، کلاسور، شال و روسری و... |



مأموریت شرکت افرانت
خلق آیندهای بهتر برای جامعه با ارایه خدمات و راهکارهای فنآوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) متنوع ارزش آفرین برای کسب و کارها
شرکت افرانت با ارائه خدمات و راهکارهای مبتنی بر دیتا شامل پهنای باند اینترنت، شبکه انتقال، خدمات ارتباطی، دیتاسنتر، خدمات ابری برای سازمانها و کسبوکارها بهعنوان رکن اصلی شبکه ملی اطلاعات و اینترنت در کشور ایفای نقش خواهد کرد.
چشم انداز
چشمانداز شرکت افرانت در افق سال 1404 بر اساس سیاستهای استراتژیک خود به شرح جدول زیر است.
ردیف | شرح |
---|---|
1 | تبدیلشدن به یکی از سه شرکت اول کشور در حوزه ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات |
2 | تبدیلشدن به قطب دیتاسنتر تجاری در کشور و ارائه خدمات دیتاسنتر و Cloud در تراز جهانی و مشارکت و همکاری با دیتاسنترهای مطرح بینالمللی |
3 | مطمئنترین و امنترین ارایه دهندهی خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران |
ارزش های سازمانی
- ارتقاء کیفیت و بهبود مستمر
- فرهنگ سازمانی متعالی
- رشد کیفی و اعتلای سرمایههای انسانی
- التزام به رعایت ارزشهای اخلاقی و اجتماعی و متعهد به رقابت سالم
- نوآوری، تمایز و حفظ نقش پیشتاز در صنعت ICT
- تعهد، خوشرویی و متانت در قبال مشتریان و سایر ذینفعان
- اعتقاد و پایبندی به مسئولیتهای اجتماعی
- رعایت ایمنی و محیط زیست
- راهنمایی و ارائه خدمات صادقانه به متقاضیان و مشتریان در اسرع وقت و تلاش جهت تامین نیازهای منطقی و رضایتمندی آنان
- انجام وظایف به صورت موثر و کارآمد همراه با سرعت و دقت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی
- رازداری و خودداری از افشاء اسناد و مدارک محرمانه و اسرار و اطلاعات مشتریان
خط مشی سیستمهای یکپارچه مدیریت
شرکت افرانت، پیشرو در ارایه خدمات و راهکارهای مبتنی بر دیتا شامل پهنای باند اینترنت، شبکه انتقال، خدمات ارتباطی، دیتاسنتر و خدمات ابری، در راستای رویکردهای توسعه پایدار، بهبود خدمات و افزایش سهم بازار و به منظور تسهیل فرصتهای افزایش رضایت مشتریان، اطمینان از ارایه خدمات منطبق با الزامات ذی نفعان و پرداختن به ریسک و فرصت های مرتبط با محیط کسب و کار، صیانت از داراییهای ارزشمند اطلاعاتی و همچنین ایجاد بسترهای تداوم کسب و کار، از استانداردهای ISO 9001:2015، ISO 10002:2018، 10004:2018ISO، ISO/IEC 27001:2013، ISO/IEC 20001-1:2018، ISO 10015:2019، ISO30401:2018 برای سیستمهای مدیریتی یکپارچه خود بهره میبرد.
مدیریت ارشد سازمان، ضمن تعهد به شناسایی و رعایت هر نوع الزام قانونی، مقرراتی، آییننامهای و قراردادی کاربستپذیر بر حوزه کسب و کار، بهبود مداوم عملکرد سیستم های مدیریت یکپارچه، تعادل بین اشتراک گذاری دانش و حفاظت از آن، راهبردهای خود در سیستمهای مدیریتی یکپارچه را به شرح زیر تعیین و استقرار داده است:
- بهبود کیفیت خدمات با استفاده از فناوری و دانش روز دنیا، اتوماسیون فرآیندها و بازخوردهای دریافتی از مشتریان
- توسعه و فراهم آوری خدمات متنوع مبتنی بر بهترین تجارب جهانی و با تضمین رعایت الزامات توافق شده با مشتریان
- حفظ و ارتقای ویژگیهای محرمانگي، يكپارچگي و دسترسپذیری اطلاعات کلیه ذینفعان سازمان بهویژه مشتریان
- شناسایی، بهکارگیری و حفاظت از دانش مورد نیاز سازمان در جهت توسعه و ارتقای سطح عملکرد کارکنان، کاهش خطای ایشان، توسعه ساز وکارهای انتشار و حفاظت از دانش، ایجاد سیستمهای انگیزشی برای مشارکت در ثبت دانش و ایجاد فرهنگ دانش محور
- مدیریت ریسک و فرصت ها، بهبود قابلیت اطمینان و تداوم خدمات و کسب و کار
- شناسایی و برآوردهسازی انتظارات و الزامات کلیه ذینفعان بهویژه مشتریان و حصول و نگهداشت رضایت ایشان
- رشد و ارتقاء مستمر بهره وری و سود آوری کسب و کار
مدیریت ارشد سازمان، با اعتقاد و التزام كامل به موارد بیان شده و با پشتیبانی مناسب مدیریتی برای دستیابی به نتایج مورد انتظار، تعهد خود را به بهبود مستمر و اثربخشی نظامهای مدیریتی مذکور اعلام داشته و تمامي مديران و كاركنان شرکت را موظف به رعایت مفاد این سند و سایر ارکان وابسته به آن میداند.
اهداف کلان سیستم مدیریت یکپارچه
ردیف | شرح اهداف کلان سیستم مدیریت یکپارچه (Objects) |
---|---|
1 | بهبود کیفیت خدمات |
2 | توسعه خدمات و تداوم کسب و کار |
3 | ارتقاء سطح امنیت خدمات با توجه به معیارهای محرمانگی، یکپارچگی و دسترسپذیری اطلاعات |
4 | رشد سودآوری و رشد بهرهوری |
5 | ارتقاء سطح رضایت مشتریان و ماندگاری مشتریان |
6 | ارتقاء سطح دانش و رضایت کارکنان و بهبود آموزش |
مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره






افرانت در یک نگاه
پروانهها، گواهینامهها و مجوزها
برخی از مشتریان افرانت

















