درباره ما
تاریخچه افرانت
شـركـت افـرانـت از سـال 1376 فعـالیـت حـرفـهای خـود را در حوزه خـدمـات نرمافزاری و سـرویـسهـای اینـترنتـی آغـاز نمـود. ایـن شـركـت در سـال 1377 شبكـه اطلاعات صنعتی كشور را با همکاری وزارت صنـایـع جمـهوری اسـلامـی ایـران برای استفاده صنـایـع كشـور طـراحـی و راهانـدازی نمـود و بـه دنبـال آن در سـال 1379 ایستگـاه زمینـی ماهوارهای (Ground Station) خـود را باهدف توسعه اینترنت در کشور بـه بـهرهبـرداری رسـانـد. مـركـز مـزبـور در خردادماه 1379 تـوسـط وزیـر صنـایـع وقـت آقـای مهنـدس شـافعـی افتتـاح گـردیـد. افرانت از سال 1387 ارائه خدمات دیتاسنتر را به فعالیتهای قبلی خود اضافه نمود. در سال 1395 دیتاسنتر ابری افرانت توسط وزیر ارتباطات وقت آقای دکتر واعظی افتتاح و ارائه خدمات ابری به خدمات افرانت اضافه گردید.

مسئولیت اجتماعی
شرکت افرانت بعنوان پیشتاز صنعت اینترنت و تجارت الکترونیکی در کشور از طریق برگزاری سمینارها، مصاحبه ها، کنفرانس های مطبوعاتی، تشکیل جلسات با مدیران و تصمیم گیرندگان اصلی کشور در حوزه فضای مجازی بویژه مدیران و مسئولان ارشد وزارت ICT و شورایعالی فضای مجازی و غیره نقش تعیین کننده ای در ایجاد فرهنگ IT و آشنایی با صنعت دیتاسنتر بویژه دیتاسنترهای Cloud در میان مسئولان ارشد، مدیران میانی کشور و عموم مردم داشته است. همچنین شرکت افرانت همواره تلاش کرده است تا افزون بر ارایه این خدمات، فعالیتهایی را فراسوی کسب و کار و براساس رسالت اجتماعی خویش انجام دهد. افرانت علاوه برتمایل به توسعه پایدار و حرکت در جهت توسعه اقتصادی با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه اقدام به شناسایی مراکز خیریه و عام المنفعه نموده و در این راستا قدم برمی دارد.



مأموریت شرکت افرانت
خلق آیندهای بهتر برای جامعه با ارایه خدمات و راهکارهای فنآوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) متنوع ارزش آفرین برای کسب و کارها
شرکت افرانت با ارائه خدمات و راهکارهای مبتنی بر دیتا شامل پهنای باند اینترنت، شبکه انتقال، خدمات ارتباطی، دیتاسنتر، خدمات ابری برای سازمانها و کسبوکارها بهعنوان رکن اصلی شبکه ملی اطلاعات و اینترنت در کشور ایفای نقش خواهد کرد.
چشم انداز
چشمانداز شرکت افرانت در افق سال 1404 بر اساس سیاستهای استراتژیک خود به شرح جدول زیر است.
ردیف | شرح |
---|---|
1 | تبدیلشدن به یکی از سه شرکت اول کشور در حوزه ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات |
2 | تبدیلشدن به قطب دیتاسنتر تجاری در کشور و ارائه خدمات دیتاسنتر و Cloud در تراز جهانی و مشارکت و همکاری با دیتاسنترهای مطرح بینالمللی |
3 | مطمئنترین و امنترین ارایه دهندهی خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران |
ارزش های سازمانی
- ارتقاء کیفیت و بهبود مستمر
- فرهنگ سازمانی متعالی
- رشد کیفی و اعتلای سرمایههای انسانی
- التزام به رعایت ارزشهای اخلاقی و اجتماعی و متعهد به رقابت سالم
- نوآوری، تمایز و حفظ نقش پیشتاز در صنعت ICT
- تعهد، خوشرویی و متانت در قبال مشتریان و سایر ذینفعان
- اعتقاد و پایبندی به مسئولیتهای اجتماعی
- رعایت ایمنی و محیط زیست
- راهنمایی و ارائه خدمات صادقانه به متقاضیان و مشتریان در اسرع وقت و تلاش جهت تامین نیازهای منطقی و رضایتمندی آنان
- انجام وظایف به صورت موثر و کارآمد همراه با سرعت و دقت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی
- رازداری و خودداری از افشاء اسناد و مدارک محرمانه و اسرار و اطلاعات مشتریان
مقاصد مورد انتظار سازمان
شرکت افرانت ضمن اهتمام به چشم انداز و مأموریت خود (ارکان جهت ساز) و بر اساس فرآیندهای جاری شرکت به صورت مداوم اقدام به تبیین مقاصد مورد انتظار (Goals) سازمان از بهکارگیری سیستم یکپارچه مدیریت به شرح جدول شماره 3 پرداخته و بر اساس روش اجرایی تدوین، بازنگری و پایش برنامهها و اهداف (BP-PR-045) و توسط فرم هدفگذاری و پایش سالانه (BP-FO-079) اقدام به تعریف اهداف کلان سازمانی خود نموده و آنها را بهصورت مداوم با استفاده از اهداف خرد (Target) پایش و بازنگری مینماید.
ردیف | شرح مقصد مورد انتظار |
---|---|
1 | بهبود مداوم عملکرد کلان سازمان و تداوم خدمات |
2 | رعایت حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات مشتریان، سایر ذینفعان و دانش سازمان |
3 | رعایت الزامات حاکمیتی |
4 | افزایش سهم بازار و جذب مشتریان حرفهایتر |
5 | افزایش سطح مهارت سرمایههای انسانی از طریق آموزشهای مستمر و موردنیاز |
6 | مدیریت مخاطرات و فرصت های کسبوکار و افزایش ضریب امنیتی |
7 | ارتقای بهرهوری و بهینهسازی بهکارگیری داراییها |
8 | جلب اعتماد، افزایش سطح رضایت و وفاداری مشتریان |
9 | ارائه خدمات متنوع مبتنی بر بهترین تجارب جهانی در راستای تضمین الزامات مشتری |
خط مشی
شرکت افرانت، پیشرو در ارائه خدمات اینترنت و مرکز داده، در راستای رویکردهای توسعه پایدار، بهبود خدمات و افزایش سهم بازار، بهرهبرداری از ابزارهای مدیریتی بینالمللی را از ارکان سازمان خود میداند.
در این راستا و به منظور اطمینان از ارائه خدمات منطبق با الزامات مشتریان، سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001:2015 و به منظور بکارگیری رویکردهای بهینه ارائه خدمات، سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات مبتنی بر استاندارد ISO/IEC ۳۳۳-1:2018 و نیز به منظور صیانت از داراییهای ارزشمند اطلاعاتی و همچنین ایجاد بسترهای تداوم کسب و کار، سیستم مدیریت امنیت اطلاعات مبتنی بر استاندارد ISO/IEC 27001:2013 را مستقر مینماید.
مدیریت ارشد سازمان، ضمن تعهد به شناسایی و رعایت الزامات استانداردهای مرجع ذکر شده و هر نوع الزام قانونی، مقرراتی، آئیننامهای و قراردادی کاربستپذیر بر حوزه کسب و کار، با شناخت و درک بافت سازمان، فرازهای ذیل را به عنوان نیات و مقاصد بکارگیری ساز و کارهای مدیریتی مذکور و نیز جهتدهی و هدایت ارکان سازمان در این راستا، بیان مینماید:
- استفاده از فناوری و دانش متناسب در راستای ارائۀ خدمات با کیفیت و امن و توسعه و بهبود مداوم آنها با تاکید براتوماسیون فرآیندها
- ارائه سبد خدمات مبتنی بر بهترین تجارب جهانی در راستای تضمین رعایت الزامات مشتری
- مدیریت مخاطرات و فرصتهای کسب و کار
- حفظ و ارتقای ویژگیهای محرمانگی، یكپارچگی و دسترسپذیری اطلاعات مشتریان و سایرذینفعان و دانش سازمان
- ارتقای سطح عملکرد، دانش و یادگیری سرمایههای انسانی، افزایش پایبندی به نظامهای یاد شده و کاهش خطای ایشان
- پیشگیری از بروز و به حداقل رساندن پیامد رخدادها و بهرهمندی از دانش کسب شده
- ایجاد رویکردهای پایداری و تداوم کسب و کار و بهبود شرایط بازگشتپذیری
- شناسایی و برآوردهسازی انتظارات و الزامات مشتریان و سایرذینفعان، حصول و نگهداشت خشنودی ایشان و اطمینان از حفظ و صیانت از حریم خصوصیشان
- توسعه و فراهم آوری خدمات متنوع
- رشد و سود آوری مستمر کسب و کار و ارتقا بهره وری
مدیریت ارشد شرکت، با اعتقاد و التزام كامل به موارد بیان شده و با پشتیبانی مناسب مدیریتی برای دستیابی به نتایج مورد انتظار، تعهد خود را به بهبود مستمر و اثربخشی نظامهای مدیریتی مذکور اعلام داشته و تمامی مدیران و كاركنان شرکت را موظف به رعایت مفاد این سند و سایر ارکان وابسته به آن مینماید.
اهداف کلان سیستم مدیریت یکپارچه
ردیف | شرح اهداف کلان سیستم مدیریت یکپارچه (Objects) |
---|---|
1 | بهبود سطح کیفیت خدمات |
2 | ارتقای سطح رضایت مشتریان |
3 | بهبود فرآیندها |
4 | تداوم خدمات |
5 | توسعه و ارتقاء زیر ساخت ارائه خدمات |
6 | توسعه صلاحیت و ارتقا رضایت کارکنان |
7 | حفاظت از داراییهای سازمان |
8 | کاهش رخدادها و یادگیری |
9 | ارتقای سطح امنیت |
10 | کاهش خطای انسانی |
11 | برآوردهسازی الزامات ذینفعان |
12 | افزایش سود شرکت |
13 | بهبود بهرهوری شرکت |
اعضای هیئت مدیره





افرانت در یک نگاه
پروانهها، گواهینامهها و مجوزها
برخی از مشتریان افرانت

















